تخصصی ترین وبلاگ مشاوره در زمینه انتخاب رشته،کنکور و دانشگاه

moshavergroup

مشاوره و برنامه ریزی تحصیلی در مقاطع مختلف مانند تیزهوشان،نمونه دولتی ، کاردانی ، کارشناسی ، کارشناسی ارشد ، دکتری ، آزاد بدون کنکور ، علمی-کاربردی ، نظام وظیفه ، نظام مهندسی و …

بایگانی
  • ۰
  • ۰

آموزش روش جمع بندی کنکور

قبل از این که تکنیک جمع بندی به روش سه روز یک بار را انجام دهید چشمان خود را ببندید و تصور کنید سه روز دیگر کنکور دارید اگر سه روز دیگر کنکور داشتید چگونه مطالعه می کردید؟ این می تواند ریتم شما را تنظیم کند.
در روش سه روز یک بار قرار بر این شد که ما یک کنکور از خودمان بگیریم دقیقاً در شرایط کنکور، زمان و حتی لباس کنکور.
این کنکور می تواند شامل سوالات کنکور های سال های قبل باشد. بهترین منبع را ما اعلام کردیم کتاب زرد کانون فرهنگی آموزش قلم چی.
بعد از آن نیم روز در ۵ نیم روز متوالی سوالات را به ترتیب دفترچه هر نیم روز یک عمومی و یک اختصاصی را رفع اشکال می کنید به ترتیت دفترچه یعنی چه؟

یعنی این که من براساس دفترچه مثلاً اگر رشته ریاضی هستم در نیم روز اول ریاضی و ادبیات را دوره کنم در نیم روز سوم درس فیزیک و عربی را دوره کنم نیم روز چهارم که نیم روز دوم روز دوم است درس شیمی و درس دین و زندگی را رفع اشکال کنم و به این شکل ادامه دهم تا آخر.
اما چطور می شود با این روش دوره های مناسبی داشته باشیم؟
براساس یک استاندارد سوالات کنکور از اولین کتاب ها تا آخرین کتاب ها تنظیم می شود یعنی ابتدا فیزیک ۱ بعد فیزیک ۲ و بعد فیزیک ۳ و بعد فیزیک سال چهارم سوال داده می شود و همچنین به ترتیب صفحات سوال ها پیش می رود یعنی این طور نیست که سوالی ابتدا از صفحه ۵۰ مطرح شود و بعد سوال بعدی از صفحه ۱۰ کتاب.
با این تکنیک شما به نوعی کتاب ها را از اول تا انتها ورق می زنید. زمانی که ما داریم سوال ها را پاسخ می دهیم این قسمتی از یادگیری ما است.
زمانی که دارید کنکور می دهید یک بار دوره می کنید حتماً نکاتی که از آزمون استخراج می کنند و فکر می کنند نکات مهمی است را در همان حین آزمون دادن کنار سوال یاداشت کنند این نت برداری در هنگام آزمون دادن می تواند در زمان رفع اشکال به دردشان بخورد.
دوره دوم هنگامی است که شما بعد از آزمون برگه خود را تصحیح می کنید که چه سوالاتی را درست جواب دادید چه سوالاتی را غلط جواب دادید و چه سوالاتی را جواب ندادید پیشنهاد ما این است که در این زمان از ۴ تا علامت استفاده کنند سوالاتی را که ۱۰۰% درست جواب داده اند را یک تیک مثبت کنارش بگذارند سوالاتی را که درست جواب داده اند اما احساس می کنند با شک جواب داده اند یک تیک منفی کنارش بگذارند سوالاتی را که اشتباه جواب دادند را با علامت ضربدر مشخص کنند و سوالاتی را که احیاناً نزدند را کنارش یک علامت منفی بگذارند.

در زمان تصحیح می رویم ببینیم کدام ها را درست جواب دادیم و کدام ها را غلط جواب دادیم این به نوعی یک دوره است متوجه نقاط ضعف می شویم دوره سوم زمانی است که ما داریم رفع اشکال می کنیم قطعاً این دوره سوم دوره طولانی تری است.
شما هر باری که این تکنیک را انجام می دهید فرق آن با روش جمع بندی که بعضی از دانش آموزان فکر می کنند که دوباره کتاب ها را از اول بخوانند چیست؟

شما فرض کنید که من می خواهم همه کتاب ها را از اول بخوانم و کنار بگذارم هر روز یک درس با این روش اگر روز شنبه ریاضی را بخوانم تا ۵ شنبه از یادم می رود اما با روش سه روز یک بار همه درس ها با هم دوره می شود.

 اما یک نکته که دانش آموزان می گویند ما در کنار روش سه روز یک بار احساس می کنیم که یکی دو تا از درس ها را باید دوباره مطالعه کنیم؟ ما می گوییم شما به انتخاب خودتان دو تا درس را از اول تا انتها دوباره بخوانید پیشنهاد ما این است یک اختصاصی و یک عمومی باشد پس در کنار جمع بندی می توانید دو تا درس را به دلخواه بخوانید، توصیه من این است که غلب این برنامه را اجرا کنند حالا اگر یک ریزه کاری هایی هم در برنامه جمع بندی خود ایجاد کردید دیگر ابتکار شخصی است.

برای دریافت مشاوره تحصیلی و برنامه ریزی درسی می توانید با شماره زیر تماس حاصل نمایید.

مشاوره تحصیلی

  • ۹۶/۱۰/۱۸
  • moshavergroup حاتمی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی